fredag 1 juni 2012

Fredag, storm, regn, trötthet


Ja, så kan man i all enkelhet sammanfatta dagen så här långt. Jag är nöjd över att kunna sitta ihopkurad här i soffan och i tryggt förvar titta ut på ovädret som rasar utanför. Det blir nog en lugn kväll i kväll.

Förra lördagen var jag på en röjig utefest i Västra hamnen. En riktigt trevlig tillställning med bra musik, värmande eld och fint sällskap, som givetvis nådde klimax då Loreen efter midnatt gick och vann ESC 2012. Hurra! På söndagen mådde jag som förtjänt, men lyckades kring 18-tiden äntligen avbryta det soffläge som pågått sedan morgonen och ta mig upp och ur lägenheten. Max hade bjudit till tårtkalas, vilket jag förstås inte under några omständigheter kunde missa. Och det var väl värt ansträngningen, för OH vilken god tårta det bjöds på! (Tyvärr finns den icke på bild.)





Max hade fina odlingar på matsalsbordet och ett konstant bestyr med att tämja sina fåglar. Solen tärde på mig genom fönstret, så vistelsen blev inte så väldigt långvarig, men lika trevligt var det för det!

Veckan som följt sedan dess har inte varit speciellt spännande för min del. Den har mestadels bestått av arbete, matlagning och soffhäng. Aksel hade besök av Ogge i början på veckan. Han stannade två nätter och bjöd på några bitar dyr choklad. På onsdagen gick jag och Aksel på Myrorna, Emmaus, Allfrukt och slutligen på klubbkväll på Hemköp, haha, där vi sparade 145 kr. Nu är kylskåpet således fullt och alla är nöjda och glada!

När shoppingdagen var till ända beslöt vi oss, efter en alltför lång väntan, för att göra egen falafel. Så sjukt enkelt alltså, visade det sig. Och gott och billigt! Det kommer att bli ett stående veckoinslag nu tror jag.







Igår kom en leverans med två böcker jag beställt från Bokus. Ni kanske minns att jag vann ett presentkort på 1000 kr där innan jul? Inte? Nå, det gjorde jag i varje fall, samtidigt som jag vann 3000 kr på Coop. He he he. Gratis är så GOTT! Coop-pengarna är sedan länge spenderade och nu likaså de från Bokus. De böcker jag beställde nu i veckan var de två främre på bilden nedan. Den bakre lånade jag på biblioteket.


De kändes som två bra investeringar, som säkert kommer att hänga med mig länge! Nu är jag dödstrött och ska lägga omkull mig på soffan för en eftermiddagslur.

Och, jo, jag ska avrunda med att berätta att jag ska arbeta som skolfotograf i höst! Kul va?

Adjö så länge! 

Inga kommentarer: