torsdag 26 april 2012

Assistans


Nu är jag trött och slut efter ännu en avklarad arbetsdag. En villa och två kontor har jag putsat upp till skinande tillstånd. Det är verkligen ett fysiskt tungt arbete att städa, så något gymkort kommer jag icke att behöva införskaffa. Skönt på ett vis. Man sparar pengar!

Igår hämtade Aksel ut en försenad födelsedagspresent på posten. En gammal hederlig Elektrolux Assistent. Mycket fin och väldigt praktisk! Det försiggår nämligen en hel del brödbak här i hushållet, och allt som oftast är det Aksel som sköter det, men nu slipper han minsann knåda!




Premiärdegen som Assistenten fick ta sig an igår kväll ska senare i eftermiddag formas och gräddas till ett segt och gott durumbröd. Receptet kommer från boken ”Bröd från Brunkebergs bageri”, som är en fantastiskt bra brödbok jag gärna tipsar om. Däri finns bl.a. att läsa om bakteknik, grunderna till en bra surdeg, enkla och mindre enkla recept och små råd. Köp den om du gillar att baka bröd eller vill lära dig!



Alldeles nyss telefonköade jag till Radiotjänst i Kirunas kundtjänst. De hörde av sig strax efter att vi adressändrat hit, i januari, och frågade om vi hade någon TV i bruk, och av någon anledning hade jag inte hjärta att ljuga och neka. Jag förstår inte riktigt varför. Jag brukar annars inte ha något problem med att ljuga i liknande situationer. Haha. Kanske har jag blivit påverkad av alla dessa reklamer med människor som blir tackade för att de betalar TV-avgift. Och trodde därför att jag också skulle bli uppvaktad med en massa rosor och dylikt, om jag svarade "Ja" och betalade. Jag vet inte. Anledningen till att jag ringde upp dem var i varje fall ang. den första fakturan, men problemet är nu löst. Det känns jävligt drygt att att punga ut 174kr/månaden, men om inte annat är det också jävligt vuxet. Jag undrar hur många i min yngre bekantskapskrets som betalar TV-licens...

Nu måste jag ha mat i magen.

På återseende!

Inga kommentarer: