måndag 23 april 2012

Att återvända


Som jag längtade bort. Från Kramfors och från Härnösand. Från nästan allt jag kunde förknippa med dessa två städer vintertid. Dock inte Erikshjälpen, Jonathan Selmane, Åsas kafé och hästarna i Storbacken. Er saknar jag nu!

I början spelade det ingen stor roll för mig var jag skulle hamna, bara jag kom iväg. Jag höll faktiskt på att självimplodera av abstinens. Efter ett tag insåg jag dock att det vore trevligt att flytta tillbaka till Malmö. Lyckligtvis kände Aksel likadant.

Sagt och gjort. Jag återvände till Malmö, denna gång med sällskap. Under drygt tre månader har jag nu bott här utan varken jobb eller pengar, men varit lika tillfreds för det. Jag har ägnat en stor del av min tid åt att leta både jobb och pengar, men har förstås även hunnit med en del annat. Exempel på aktiviteter: å
terföreningar, matlagning, fotografering, kakbak, barnvaktning, alkoholkonsumering, promenader, tvtittande och secondhandrundor.

Det är väl i ungefärliga drag vad denna blogg kommer att handla om. 
Och just det! Jag har fått ett jobb. 

På återseende!

Inga kommentarer: