lördag 26 maj 2012

Adjöken adjö


Jaha. Så har man vinkat av pappa på Centralen. Fem korta dagar har förflutit otroligt snabbt och plötsligt var det tomt igen här. Inte för att han har våldgästat här hos oss särskilt mycket, pappan, men han har i varje fall gästat Malmö! Och nu ekar det tomt.

Anledningen till att det i blivit något inlägg skrivet sedan i måndags är helt enkelt att jag haft fullt upp med att först jobba, sedan intensivumgås med pappa, äta och därefter sova. Men, nu är jag alltså tillbaka på banan!

Innan jag vinkade av pappa på Centralen satt vi tillsammans på St. Gertruds och drack varsitt glas. En full gubbe kom fram knöt näven (på ett sådan där positivt sätt, som för att bjuda in till en knock) åt pappa, innan han sa att jag var sötare än sötast och ragglade vidare. Intressant inslag. Och ännu dessförinnan satt vi på Mongolian Barbecue tillsammans med Aksel, Manne, Kasia och Ari och åt så mycket vi orkade. Med andra ord: extrema mängder. Restaurangen körde nämligen på det populära koncept som går ut på att gästerna själva plockar ihop färska grönsaker, ev. kött och nudlar och väljer såser, varefter man lämnar över tallriken till kocken som wokar i ordning det hela. Riktigt lyckat tycker jag! Gott blev det. Och mätta blev vi alla!

Istället för att skriva ihop en massa besvärliga tillbakablickar väljer jag att till största del visa veckan som gått i bilder. Mycket enklare för mig och mycket överskådligare för er!

Vi har haft det kul på Burger King

 Vi har ätit tacos

Ari har varit fashion!



Vi har fikat


Vi har strosat


Vi har druckit kaffe och varit fundersamma

Vi har shoppat världens finaste ryggsäck och världens finaste skor till mig! Bilder kommer inom kort


Jag har gjort god pastasallad och haft Edvina på besök


Vi har ätit natt-kladdkaka och glass som Willy hade med sig

 Vi har förstås grillat. Fattas bara!








Ari har fått nya shorts och skrapat upp knät...

... men varit lika glad för det!

Jag har fått en superfin överraskning lagom efter den avslutade arbetsveckan

Vi har alltså varit på Mongolian Barbecue och ätit oss dödsmätta



Vi har gått och stått ner maten



Vi har sett en igelkott på gården! Som var vettskrämd

Och fy fan vad varmt, skönt och soligt det har varit! Hela veckan! Jag har varit för svettig och trött för att dokumentera det, men som ni kanske ser på min nya hudnyans att det varit molnfritt väder.

Nu hägrar sängen! Sov gott.

Inga kommentarer: