måndag 21 maj 2012

Och så kom pappa


Jag är precis på väg att gå till sängs, som så många kvällar förr, och detta blir därför ett inlägg med extra lite text. Enklast och snabbast är om jag utan närmare detaljer listar vad som hänt idag. I kronologisk ordning har:
1.    Pappa anlänt till Malmö!
2.   Jag jobbat.
3.   Vi druckit kaffe och ätit glassbåtar i solen.
4.   Johanna varit här och druckit kaffe i solen samt lånat tvättstugan och en Fjällrävenryggsäck att transportera den rena tvätten i.
5.   Jag vunnit en grytstapel från Skeppshult, tack vare ett recept jag skickade in för ca. 2 månader sedan. Hurra!
6.   Jag hittat en 100-lapp, när vi för ca. en halvtimme sedan var på Coop Extra och kvällshandlade.

Dagen i bilder:









Sov gott!

2 kommentarer:

Erika sa...

Men, vad bra du skriver, Eva! Inte för att jag är särskilt förvånad! Får en uns Ivar-känsla emellanåt och då blir man ju varm i hjärtat. Du verkar ha ett helmysigt liv, och vad härligt att ha Manne & co så nära. Ses i sommar hoppas jag! /Erika L

Eva sa...

Åh! Tack, Erika! Det värmer verkligen, och känns ärofyllt att påminna om farfar. Och vad kul att du är inne och läser! Vi har det väldigt bra här nere. Pappa har nyss varit här och hälsat på, vilket har varit jättetrevligt. Vi ses säkert någon sväng i sommar, för upp måste jag ju!